Journalisten.dk starter det nye arbejdsår med et redesign, der – er mit første indtryk – har givet meget bedre plads til præsentation af det indhold, som sitet har.

Fra at have en bred “faldstamme” – lidt a la blogs – hvor nyhederne lå uprioriteret oven på hinanden – er der kommet en prioriteret top og derunder tydelige indgange til f.eks. Journalisten.dk’s net-tvsatsning.

I dag har de lagt ud med at se på Jyske Bank’s tv-station: Journalistik eller reklame .

Jeg synes, at det ser klart bedre ud end det gamle design.

Dog synes jeg ikke helt, at blogfoto-henvisningen i headeren fungerer optimalt – den glider ikke organisk ind i headeren (ser simpelthen for meget ud til at der er lagt et foto med skarpe kanter ind ) og så en detalje: Søg-knappen i metallic-look: den er grim og det er faktisk svært at se, at der står “søg” . I hvert fald i min Firefox-browser.

Endelig mangler jeg een ting: flere fotos på Journalisten.dk – både i artikler og på forsiden af Journalisten.dk . Joe, der er billedgallerier – men det løfter også en artikel, at der er en illu i.

Men generelt: tillykke til Jens Jørgen Madsen, Jacob Elkjær og Co. med nyt design – og deres webtv. Det første indslag var godt.

2 Comments

  1. Pingback: Medieblogger

  2. Jeg synes også om det nye nydelige design på Journalisten, men den skinnende søg.knap faldt jeg også over – som om den slet ikke passer til resten af desginet, men måske bare er nuppet fra et helt andet site.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.