Dagens bedste blogoplevelse fik jeg, da jeg tjekkede min feedliste i Google Læser og så indlægget “Sådan opretter du en kampagne i LinkedIn”.
Det er en særdeles god og grundig indføring i emnet – og en opvisning i eksemplarisk videndeling. Med den blogpost i hånden kan du fluks gå i gang med at oprette kampagner på LinkedIn, der er uomgængeligt for firmaer og professionelle, bl.a. kommunikatører, der arbejder digitalt.
Artiklen har taget længere tid at skrive og vidner om viden, der baserer sig på erfaring. Fri og tilgængelig for enhver, som vil give sig i kast med LinkedIn – eller burde gøre det, fordi det er det hastigst voksende sociale netværk pt.
Kort sagt: news you can use.
Troen på egen viden
Den er forfattet af Martine Gjede, ansat i firmaet Atcore, som rådgiver om markedsføring via sociale medier. På firmaets blog er der næsten hver dag praktiske tip og anvisninger til, hvordan du arbejder med marketing.
“Jamen hov”, tænker du måske umiddelbart: “hvorfor giver de deres viden væk, når de lever af at bibringe andre den viden? Undergraver de ikke deres egen forretning”.
Nej, Martine og hendes kolleger viser, hvad de kan, og hvad de ved. Dermed er det nemmere for eventuelle kunder at vide, hvad de kan få, såfremt de kontakter Atcore.
Desuden ved Martine & Co, at markedsføring via LinkedIn er så meget mere end blot at oprette kampagner – og det vil de, der læser deres guide, alligevel finde ud af, når først de går i gang – og spørgsmålene om praktiske småting melder sig.
Og så kan Atcore tjene penge på at stille sin viden til rådighed :-).
Lær af Martine & Co
Det kan vi alle lære af. Gem ikke din viden væk. Sæt den i spil. Del ud af din viden – og vis hvad der er din værdi.Det gælder både individer og organisationer.
Sværere er det ikke.
Hej Kim
Tak for dine pæne ord. Der er rigtig mange beslutningstagere der arbejder med salg- og marketing, som ikke kan nå at holde sig opdateret i en travl hverdag, med alle de nye spændende medier, metoder og værktøjer der kommer løbende.
En del af vores mission handler om, at deltage i at oplære markedet om de emner, vi selv arbejder med til dagligt.
Jeg er glad for at du kan bruge det. Der kommer meget mere løbende (Vi har bl.a. en hel bog om LinkedIN på vej), og der ligger iøvrigt mange andre gode ressourcer på vores website, som f.eks. vores Facebook Timeline Guide: http://atcore.dk/guide-facebook-timeline-for-virksomheder/
De bedste hilsner
Sebastian Gullak
Selv tak, Sebastian.
Tak for henvisningen til jeres øvrige tilbud. Dem vil jeg kigge nærmere på.
bh