Modsat hvad mange mediechefer frygter, fører RSS ikke til at læserne kommer tilbage færre gange. Det viser ny undersøgelse fra Nielsen/Netratings – som Henrik Føhns fik øje på.
Tværtimod besøger de 10.6 nye sites via RSS, hvor ikke-rss-brugere kun besøger 3,4 nye sites.
Og de besøger ikke bare flere nye sites – de gør det også tre gange så ofte. Så lad os alle glæde os over den finurlige – og temmelig – brugbare teknologi. Det rapporterer Cyberjournalist.net
Chefer er da også altid bekymrede over alt. Naturligvis er det sådan. Det er jo lidt som at abbonnere på et blad. Hurra for RSS. 🙂
men skulle vi nu alligevel ikke passe lidt på det med statistik og hurtige konklusioner? Måske skyldes tallene, at de der bruger rss-teknologi også er de, der læser mest avis på nettet i forvejen? Eller i det hele taget er mest nysgerrige? Altså ikke for at forklejne rss-teknologi som jo er helt uundværlig – bare fordi det altid er så svært at tolke sådan nogle tal!
Well, ja – point taken – det er der selvfølgelig en mulighed for. Man bør selvfølgelig nok tage en gruppe mennesker, der ikke er totale net-addicts som undertegnede (og dig for den sags skyld 😉 ) og så introducere dem for RSS – og så se.
Pingback: Direct Line Car Insurance service