De studerende på Institut for Medier, Erkendelse og Kommunikation på Københavns Universitet har i fredags haft premiere på deres nye mediemagasin Medievaerk .
Det er et printmagasin på 32 sider med nyheder om medier, reportager, interviews og analyser.
Og så kan Medievaerk selvfølgelig findes i en pdf og e-paperversion på http://medievaerk.blogspot.com ( en midlertidig adresse indtil http://medievaerk.dk er færdigdesignet og i luften ) .
I det første nummer er der – af særlig interesse for onlinemennesker – artikler om:
- BBC’s nye interaktive nyhedsredaktion, The Hub,hvor borgerne deltager
- Sammenligning af Obamas webstrategi ift danske politikeres onlinetilstedeværelse
- Reportage fra Copenhagen IPTV og Webtv-konference
Desuden kan du læse om en studerende i praktik på det amerikanske tv-program , 60 Minutes.
Magasinet er planlagt til at udkomme tre gange hvert semester.
Man kan tilmelde sig medievaerks FB-gruppe her http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=58433610627&ref=ts
Og desuden læse magasinet på iPaper her
http://issuu.com/medievaerk/docs/medievaerk_nummer1