update mandag. d. 1. september: Det VAR mundsvejr – Nyhedsavisen er no more. Surt for medarbejderne.
Ok – overraskende hvis det er rigtigt (det er ikke bekræftet af MetroXpress) men Morten Lund og Nyhedsavisen vil med sin amerikanske venturebank, Draper Fischer Jurvetson, i ryggen købe MetroXpress – og dermed også 24timer.
»Vi mener, det er nødvendigt at konsolidere markedet hurtigt, og derfor har vi givet et bud på den danske del af metroXpress. Målet er at lave en samlet, stor gratisavis. Lige nu bløder begge aviser. Det er der ikke grund til«, siger Morten Lund til Ritzau
Spørgsmålet er så:
- Er det oprigtigt ment eller er det et pr-stunt – som når en påfugl folder sin fjerpragt ud – for at skræmme og imponere omgivelserne mere end at faktisk ville gøre noget?
- Hvis det er reelt – og overtagelsen går igennem – vil det så kunne skabe en forretning med sorte tal på bundlinien?
- Vil det bedre journalistikken og give kvalitativ bedre brugerinddragelse end hidtil (det må man da håbe )
Jeg tør ikke spå, men umiddelbart kan vi vel sige , at de spændende tider i dansk avisbranche fortsætter.
Godt man er onlinemenneske.
We’ll prevail 😉