How is blogging affecting corporations.

Folk fra Skype, L’Oreal, IBM, Skype,

Martin Varsavsky, Fon, Adriana Cronin-Lukas, Leclerc

De starter med at fortælle om deres erfaringer.

IBM , Philippe Borremans: Vi har 4.000 blogs – externe og interne. Nogle bruger det til kolloborative formål – udvikling sammen med wikies etc. Andre til at skabe bedre billede af IBM

Skype: Jaanus Kase: vi har een blog – og vi bruger den til at finde ud af hvad folk mener om Skype og hvad de siger til vores ideer om forbedringer.

Adriana: Jeg er blevet spurgt  – om blogging ændrer firmaernes måde at agere på.
Blogs = communication tool. Det handler om at få skabt dialog, samtale på en blog. ikke nok bare at sige: hey, vi har en intern blog – snak. Hvorfor skulle folk det? Så skab nogle interne rum hvor de kan møde hinanden.

Det skal batte  noget for at folk bruger dem

Det er interessant med eksterne blogs – men det spændende er, hvordan bruger virksomhederne det internt.

Bruger de det internt , kan det ændre deres eksterne kommunikation.

L,´Oreal, Georges-Eduard Dias:  vi er nødt til at have en blog – fordi folk stoler mere på deres venner end marketing. Vi søger at logge os ind på blogosfære – være ærlige – og dermed blive nævnt når venner taler sammen.

men det er nødvendigt – hvis du blogger i et firma – at du gider svare og at du investerer noget i bloggen.

Jaanus Kase: I Skype har vi fundet ud af , at man skal passe på med at antage at alle læsere af vores blog er early adopters – fordi de er fx. techies, Vores mest aktive kunder med tilbagemeldinger er folk over 50.  som fx. er sygeplejerske i Holland. Pas På med formodninger om folk, der er interesseret i blogging.

Adriana: Firmaet i gang med at blogge – forstå at det vigtige for en blog ikke er hvor mange, der besøger den, men især også hvor mange der linker  til den – hvor mange inddrager den i deres daglige dialog på nettet.

Du skal med blogging ikke – erstatte dit officielle netværk, men udvide det, skabe et parallelt netværk.,

Technorati Tags: lesblogs, les_blogs, adrianacronin-lukas, mediainfluence

4 Comments

  1. Pingback: Car Insurance USAA rates

  2. Pingback: Private Mercury Car Insurance

  3. Pingback: Rook

  4. Pingback: Griffin

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.