How is blogging affecting corporations.
Folk fra Skype, L’Oreal, IBM, Skype,
Martin Varsavsky, Fon, Adriana Cronin-Lukas, Leclerc
De starter med at fortælle om deres erfaringer.
IBM , Philippe Borremans: Vi har 4.000 blogs – externe og interne. Nogle bruger det til kolloborative formål – udvikling sammen med wikies etc. Andre til at skabe bedre billede af IBM
Skype: Jaanus Kase: vi har een blog – og vi bruger den til at finde ud af hvad folk mener om Skype og hvad de siger til vores ideer om forbedringer.
Adriana: Jeg er blevet spurgt – om blogging ændrer firmaernes måde at agere på.
Blogs = communication tool. Det handler om at få skabt dialog, samtale på en blog. ikke nok bare at sige: hey, vi har en intern blog – snak. Hvorfor skulle folk det? Så skab nogle interne rum hvor de kan møde hinanden.
Det skal batte noget for at folk bruger dem
Det er interessant med eksterne blogs – men det spændende er, hvordan bruger virksomhederne det internt.
Bruger de det internt , kan det ændre deres eksterne kommunikation.
L,´Oreal, Georges-Eduard Dias: vi er nødt til at have en blog – fordi folk stoler mere på deres venner end marketing. Vi søger at logge os ind på blogosfære – være ærlige – og dermed blive nævnt når venner taler sammen.
men det er nødvendigt – hvis du blogger i et firma – at du gider svare og at du investerer noget i bloggen.
Jaanus Kase: I Skype har vi fundet ud af , at man skal passe på med at antage at alle læsere af vores blog er early adopters – fordi de er fx. techies, Vores mest aktive kunder med tilbagemeldinger er folk over 50. som fx. er sygeplejerske i Holland. Pas På med formodninger om folk, der er interesseret i blogging.
Adriana: Firmaet i gang med at blogge – forstå at det vigtige for en blog ikke er hvor mange, der besøger den, men især også hvor mange der linker til den – hvor mange inddrager den i deres daglige dialog på nettet.
Du skal med blogging ikke – erstatte dit officielle netværk, men udvide det, skabe et parallelt netværk.,
Technorati Tags: lesblogs, les_blogs, adrianacronin-lukas, mediainfluence
Pingback: Car Insurance USAA rates
Pingback: Private Mercury Car Insurance
Pingback: Rook
Pingback: Griffin