Jeg spørger i mit nye indlæg på Journalisten.dk “Kan webfolk blive for begejstrede ? “om andre journalister og kommunikatører syntes, at vi webentusiaster – web 2.0 – og blogafficinados – kan virke for begejstrede og uden øje for de hverdagsudfordringer, som folk sidder med på redaktioner og i kommunikationsafdelinger.

Jeg skriver bl.a.

Hvis en journalister sidder på en travl redaktion med krav om fire – fem onlinenyheder fra vedkommendes hånd på en dag eller en kommunikationskonsulent er placeret i en kommunikationsafdeling med krav om at få direktøren i et større medie flere gange om måneden: ja, så virker min utålmodighed med kommunikatørernes onlineudfoldelser formentligt utidige.

I sprinten mod næste deadline kan det virke uoverskueligt at skulle spekulere over kreativ formidling på flere platforme og dialog med læsere, kunder og brugere. Det bliver opfattet som ekstra-opgaver, som klistres på en i forvejen bred pallette af kommunikationsformer på den enkelte historie.

Det handler – tror jeg – især om tid. Den er der blevet mindre af for producerende journalister og kommunikatører.

Læs hele indlægget på min blog Bøvl & Begejstring – og smid meget gerne en kommentar.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.