Efter måneders forberedelse og hurtigt kodearbejde lancerer min arbejdsplads en lille ny – forbrugersitet PolitikenTjek
En redaktion med pt fire journalister, et par researchere og en stor gruppe eksperter skal levere kritisk forbrugerdækning.
Digitalt er lanceringen interessant, fordi Tjek skal være forgangssite i Politiken-universet for brugerinddragelse. Ikke kun med mit område – blogs – men også med, at læserne selv kan anmelde produkter, fortælle om deres erfaringer og kommentere artikler samt selv oprette omtaler af produkter, tjenester mv.
Desuden viser designet også vejen for resten af Politiken.dk. Fremfor to smalle højrespalter er der nu en bred – og endvidere introducerer Tjek brugen af tagclouds eller rettere emneclouds.
Designet står Politiken.dk’s husdesigner Jakob Kjøller for – og jeg synes, at han skal have en stor hånd for arbejdet.
Nu er det så op til redaktør Mette Guldagger og den øvrige redaktion at gøre sitet til en succes, men det tvivler jeg ikke på, at de kan.
God 1. maj til dem alle