Dagens Orientering har et oplysende indslag ved DJH-lektor  Erik Lund – en vidende presseekspert – om Dagsbrun og den nye avis, hvor David Trads (tidligere redaktionschef på MetroXpress og Information) nu skal være journalistisk chef, mens Svenn Damm (manden der startede MetroXpress op i DK) skal være adm. dir.

Gratisavisen vil nok gå mest op i papirannoncer og at få distributionen op og køre (så Dagsbrun også får etableret et parallelt postvæsen) men forhåbentlig er den også innovativ hvad angår netdelen.

Tænk hvis den største avis i Danmark også massivt går på med brugerfora, weblogs, podcasts, deling af fotos, bookmarks. Det vil koste peanuts i forhold til de øvrige omkostninger – men vil kunne give ekstra dynamik til bladet – og sætte dagsordenen mediemæssigt i forhold til konkurrenterne.

Dansk avisbranche har bedst af chokgterapi – it seems – og lejligheden byder sig. Dagsbruns 365 Media Scandinavia (navnet på udgiverselskabet i DK) skal alligevel købe nyt ind – og der koster moduler til blogs, podcasts, vlogs etc. ikke det store. Og så vil den ikke blot have etableret sig som den største avis – men og også potentielt det største debatforum i konkurrrence med DR’s onlinedebat.

One Comment

  1. Virkelig god pointe – skal vi ikke starte en underskriftsindsamling for at få dem til at involvere brugerne fra dag 1?

    Jeg mener, hvis jeg skal bære deres avis ned ad trapperne fra femte sal hver dag, så kunne de da i det mindste give mig mulighed for at blande mig i, hvad der står i den 🙂

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.