For en lille måneds tid siden skrev jeg en post her på bloggen “Berlingskes stille lancering af en hyperlokal tjeneste” om tjenesten Dinby.dk

Det afstedkom et par kommentarer, bl.a. en kritisk kommentar fra Andreas Johannsen , som påpegede en række problemer ved brugervenligheden.

Desuden bidrog han – lige som jeg – med en stille undren over, hvad sitet egentlig skulle bruges til, når nu det blev lanceret meget stille. Jeg efterlyste til slut en reaktion fra Berlingske Media – og den er nu kommet.

Christina bekræfter, at det er en “softlaunch” – også i forhold til de regionale medier og redaktioner i byerne Viborg, Århus, Ebeltoft, Skanderborg og Struer, hvor redaktionerne søger at trække foreninger og organisationer ind til at deltage.:

Det input, vi har fået herfra, har skabt grundlag for den Fase 2, som vi startede udviklingen efter lanceringen, og som lanceres i første halvdel af december. En lang række af de usability-udfordringer, som Andreas helt rigtigt nævner, bliver løst her.

Blandt andet tilrettes den automatiske gruppeoprettelse, og det bliver i det hele taget lettere at finde øvrige grupper.

Så det er altså i midten af december, at der sker noget nyt . Men arbejdet fortsætter et stykke ind i det nye år, betoner Christina

Samtidig er vores regionale dagblade og lokale ugeaviser alle gået i gang med at indsamle indhold og aktivere lokalsamfundene. Deres indsats vil også snart blive tydelig, ligesom der også er landsdækkende aftaler på vej.

Hun beder os om at have tålmodighed og ellers bidrage med input – og den opfordring er hermed givet videre. I øvrigt har Mads Kristensen også bidraget tidligere med en kras kommentar til Dinby.dk – ligesom Lars K. Jensen på Medieblogger

Hele Christina Blaagaards svar kan læses på den oprindelige post – og nye kommentarer er fortsat velkomne i kommentartråden på det indlæg.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.