Og så er Arla begyndt at blogge. Det er udmærket, men den første prøve på evnen til at bruge bloggen aktivt og til mere åbenhed kommer når koncernen løber ind nye økonomiske problemer eller bliver afæsket svar af kritiske kunder.
Og så må jeg hellere på et tidspunkt studere deres blogs mere kritisk for at give mere kvalifceret kritik. Men der er gode pointer hos Jakob Bøtter, Trine-Maria Kristensen, der sammen med Thomas rådgav Arla om deres oprettelse af blogs via Social Square.
Ja, det er netop når der opstår en krise, at prøven skal stå. Den pointe blev vist lidt misforstået i en af mine kommentarer forleden.
Det var ikke krisen for bloggeren jeg mente, men krisen for koncernen. Hvad skriver de så? Hvor mange tæv kan de tåle i kommentarerne? OSV.
En stor del af Arlas ledelse og medarbejdere vil nok sige, at virksomheden har haft kriser nok at øve sig på i de forløbne år!!! Lige nu håber jeg, at Arla snarere har et kulturelt problem i at være i samklang med sine omgivelser end en egentlig krise, men nye kritiske sager kan selvfølgelig opstå. Hvorom alting er, så håber jeg, at vores blogs kan leve op til vores intention om at vise, at vi skal lytte til- og deltage i samtalerne om Arla. I Arla Forum øver vi os stadig på at svare på kritiske forbrugerspørgsmål.Med weblogs kan vi også lægge op til egentlige samtaler, der give flere parter ny indsigt.
Der er ingen tvivl om at det er et spændende initiativ, fordi I er den første store danske virksomhed, der går ind i det her – og fordi I arbejder inden for et felt, som vel er det tætteste på forbrugeren; fødevarer.
Jeg glæder mig til at følge med i jeres blogs og se udviklingen. Og så er det herligt at du er gået så konstruktivt og konkret ind i debatten om jeres initiativ – bl.a. på Dona’s mailliste – selvom tonen kan være lidt harsk. God vind.
Tak for dine ønsker om god vind Kim – vi er virkelig glade for den positive velkomst, som vi har fået på mange blogs. Debatten på Dona’s mailliste, hvor jeg “kender” dig fra, var interessant at deltage i og den fik mig til at tænke på de mange mekanismer, der træder i kraft i samtaler mellem ukendte afsendere og modtagere. Hvornår giver vi samtalen en chance og hvornår dømmer vi den ude – inden den er gang? Denne øvelse vedrører mange flere end Arla og er væsentlig for alle virksomheder, der vil have samklang med sine eksterne relationer.
Pingback: Buy Home Insurance