Det er også skidt, hvis bloggerne taler med hinanden – og ikke om dig. Så din organisation bør være online – og forbinde sig – gå ind i netværk med andre. Og få et forhold til de andre – dine kunder – det er en markedsplads.

Gør du det godt, kan du vinde dine kunder over til at være ambassadører for dit produkt og dig. Og dialogen

usfoodpolicy blog – en af mine yndlingsblog – vedkommende har skabt en “cluster ” omkring sin blog. Der er ikke mange der handler om det. Men der er nogle der ligger i samme felt – om fødevarer. Så bloggeren der har linket til dem – og derved skabt en cluster omkring det.

Gør det samme hvis du vil have en corporate blog. Men først og fremmest: du skal læse deres blogs – det er et forhold – og du må vide, hvad de taler om.

Det tager tid, men er nødvendigt, hvis du vil noget med det at blogge.

Og lad så være med at forsøge at få bloggere til at blogge om dig: lad være med at sende links, pressemeddelelser og penge. De blogger af interesse og kærlighed – de kan nok ikke købes.

Tilbyd dem i stedet for at de kan besøge virksomheden og tale med nogle fra firmaet, der fremstiller produktet.

Men svar på deres mail og det med det samme: dagen efter er 100 år for en blogger.

Husk også: at det er et professionelt forhold – de elsker ikke dig , men er interesseret i dit produkt. Vær professionel.

Og tag driften af den corporate blog seriøst. Det er ikke bare sjov og ballade – det er en vigtig kommunikationskanal.

3 Comments

  1. Dejlige noter for os der ikke kunne være der *s*

    næste gang skal jeg altså med !

  2. Tilslutter mig Henriettes kommentar. 🙂 Har lige været i Ålborg til et foredrag om blogs med Blood, men det var ikke møntet på Corporate Blogging. Til gengæld var det interessant at høre hende fortælle bloghistorie.

  3. Pingback: Auto Insurance NJ company

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.