Knowledge management: Hvis alle i din virksomhed havde en blog – hvad ville de blogge om? Om produktets udvikling, hvad de læser andre steder.

Bernado

HP-development: man har set på hvordan mails inden i HP opstår – ved at følge mails fra folk og se på hvilke dokumenter de udveksler. De udgjorde ikke en decideret organiseret gruppe, men var gode til at dele viden. Den viden kunne bringes ud til en blog – og gøre gavn for andre.

Giv de ansatte en blog – og lad dem blogge om hvad de har lyst til.

Nogle vil blogge om noget, der har noget med deres arbejde at gøre – andre om noget, der ikke har noget med arbejdet gøre. Men folk kan fx. lære noget om: jeg skal have en ud og spise – hvor skal vi gå hen?

Lad de ansatte blogge – og de vil danne selvorganiserede grupper indne for deres interesse-sfære. Det kan godt være, at de blogger om fodbold eller hunde,men de er altså meget værd for din organisation.

En professor så på hvem er de mest innovatgive. Det var dem, der talte med mange folk online som de ikke kendte særligt godt, men som de delte interesse med. De var mere innovative end dem, der kun talte med kolleger og folk fra andre virksomheder med samme område.

One Comment

  1. Pingback: Discount Home Insurance

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.